Astridolini

Alla inlägg under december 2012

Av Astrido - 22 december 2012 12:00

Hej! Jag tar en liten pause från bloggandet nu över julhelgen. Jag önskar alla en riktigt god jul!

 

Bye, och God Jul!

Av Astrido - 20 december 2012 17:39

Hej! Idag har jag inget speciellt att skriva om nu, men jag kan säga två småsaker.

1. Idag hade vi i klassen "julklappsutdelning". Det menas att alla ska ha köpt en julklapp under 50 kronor. Man tar med sig den till klassen, sedan slumpar man vem som får vilken jlklapp. Jag fick min av en kille i min klass. Han hade köpt som en kedja med rinar i. Finessen med det var att man skulle få ut ringarna ur kedjan. Min lärare sa att det kan ta ur lång tid som helst. Typ 1 vecka. Men där hade hon fel..... Jag fick ut mina ringar på bara 3 timmar! Jag menar inte att jag satt med den i tre timmar HELA tiden. Sammanlagt av det jag har fixat med den är väl kanske 15 minuter.

Hahahahaha!

 

 

2. Den andra saken jag ska skriva om är att vi skaffa en gran idag! Imorgon ska vi klä den. Den blir nog fin!!!!

 

Nja... Den är inte såhär stor!!!!

 

Bye.............................

Av Astrido - 17 december 2012 14:09

Hejsan! Det finns så mycket annat jag vill göra nu så det blir bara en bild.

 

Bye......

Av Astrido - 14 december 2012 20:12

Hej! Jag är såååtrööt just nu, så det blir bara bild!!

  Bye...........

Av Astrido - 13 december 2012 19:30

Hej! Ursäkta för dålig uppdratering. Men jaja, vad tycker ni om min nya header? Jag ska tacka Lolli (lollipopcool.bloggplatsen.se) för den. Vi gjorde den tillsammans egentligen hos henne, men jag skulle hem så hon gjorde klart den. Tack!!

 

Idag var det Lucia. Jag var inte med på kören för att jag ofta blir yr av att stå med ett ljus i handen och sjunga. Vi sjunger ju också på ålderdomshemmet. Det är lite sådäääär.

Nästan alla tjejer var med i min klass. När luciatåget kom in i matsalen var inte de lite yngre med. Sedan på kvällen var hela klabbet med. Det var fint.

Jaa...det var en bra dag idag!     

 

 

Sankta Lucia......

 


Bye.....

Av Astrido - 9 december 2012 19:06

Hej! Om ni undrar vad rubriken betyder så kan jag säga att det betyder att jag har en rolig sak att skriva om och en dålig.

Den bra saken:

Idag var jag på en simhall med Lolli (lollipopcool.bloggplatsen.se). Det var jättekul! Vi fnissade nog mer än vad vi pratade........

Hon och jag älskar att simma...eller ja, snarare plaska. Vi hade två flytande madrasser som vi la oss emellan. V i sa att vi vi var klister. Låter kanske lite konstigt, men så kan det va! Sen träna jag på att dyka. Jag kan nästan perfekt. Jag behöver bara våga lite mer. Pappa simmade 1,7 kilometer! Ganska mycket va? Han blir helt röd i ögonen av allt konstigt vatten.

Jaaaa.....det är alltid kul att simma med Lolli!

 

 

Den dåliga saken:

Nu är det bra, men för två dagar sedan skulle jag ta av mina före detta örhängen. När man tar hål i öronen trycker man i ett par örhängen som man inte ska ta av. När man sedan ska ta av dem 7 veckor senare, kan det göra ont. Min sorts örhängen skulle man knäcka. Det var inte alls behagligt. Det ena örhänget gick ganska bra av, men det andra tog lite tid. Den knäcktes, men ville inte gå av. Efter ett tag gick den av. Då skulle jag sätta i ett par örhängen som var som gröna pärlor.
Nu känns det inget i öronen. Allt är super!

 

Dessa örhängen skulle jag vilja ha!!

 

Bye.............

Av Astrido - 6 december 2012 18:28

Hej! Jag och Lolli (lollipopcool.bloggplatsen.se) har gjort en parodilåt av "tänd ett ljus". Jag ska skriva den här.

LÄS: Allt vi skriver menar vi inte. Lolli

 

har 2 marsvin hon älskar och jag har 2

 

katter jag älskar. Dels äääälskar vi

 

hundar och andra djur. Alla ord tog vi

 

bara in för att det skulle passa i takten.

 

 

Okej såhär går låten:

 

Tänd en ko och låt den brinna.

låt aldrig kossan försvinna,

den är varm nuu,

men den blir varmare seeen

ohohohohoh

 

Tänd en häst på 50 grader,

för den här hästen har pesten,

den är god nuu,

men du får bölder seeen

ohohohohoh

 

Tänd en katt för den har hatten,

vi vill äta katten på natten,

den är god nuu, men den blir godare seeen

ohohohohoh

 

Tänd en hund och låt den brinna,

låt aldrig hunden försvinna,

den är gosig nuu,

men den blir gosigare seeen

ohohohohoh

 

Tänd en gås och låt den flyga

låt aldrig gåsen få plöja en åkeer,

för den skulle aldrig orka deet

ohohohohoh

 

Tänd ett djur och låt det brinna,

låt aldrig djuret dig hindra,

tänd ett ljuus, för jordens barn....

 


Den var väl ganska bra, va!? Tänk nu på att vi INTE menar det vi skriver!!!!

   

Av Astrido - 4 december 2012 14:01

Jag har märkt att jag nästan alltid skriver att det bara blir en bild! Nu också. Jag har ingen aning om vad jag ska skriva om! Idag får det bli en "bara bild" ändå. Hoppas ni gillar en!

 

Såhär gör du:

Titta på en punkt i 30 sekunder. Försök att inte blinka allt för mycket.

När du stirrat på den lilla punkt du valt ut, titta sedan på en mörk vägg utan att blinka mycket.

Vad ser du....?...


Bye.......  ......


Presentation


Hejsan,hoppsan! Jag är en skrattig tjej på cirka 11 små jordsnurr! Jag trivs lika bra i vatten som på land.Tintin,hundar och fotografering är mina stora intressen. Blogga är ju också en favorit. Jag hatar spindlar,matte och tovor i håret.Tröga datorer är

Fråga mig

60 besvarade frågor

Omröstning

Är min blogg tråkig att läsa?
 JA!
 LITE
 NJAAA
 SÅDÄR
 NEJ!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lagotto

Här är en bild på en supersöt hund!

 

Jag och Lolli!

DETTA ÄR JAG OCH LOLLI!

Här kommer en galen bild på mig och Lolli!

 

TINTIN!!

 

TITTA!!

 

Tukan

Detta är min favoritfågel. Den är häftig och ser skojig ut!   hahaha!!!

GOTT..!....

  

Vasarely

     Denna målning har en konstnär som heter Vasarely gjort. Tänk att han har gjort det bara med sina händer! Han är min favoritkonstnär.

Hm,, vad är detta för blogg?

Vad är klockan?

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Hm...

Scary Pumpkin 2

HIHI

Cool Butterfly

muspekare

Santa's Sled

Vädret i Malmö

Väder Malmö

Muspekare

Dogbane Beetle

Ovido - Quiz & Flashcards